Bouwen aan het imago en bereik van je organisatie

Strategie
Om alles wat je doet bij te laten dragen aan je merk of organisatie, is het belangrijk om te communiceren vanuit een doordachte strategie. Deze strategie is de koers die je vaart om je doelen te behalen. Het geeft richting in alles wat je communiceert; en dat is lekker duidelijk voor jou, maar ook voor je doelgroep. Wil jij communiceren vanuit een strategie en tegelijkertijd bouwen aan het imago en bereik van je organisatie? Wij vertalen jouw doelen naar een gedegen strategie. 

Een strategie die bij je past
Wie is jouw doelgroep? Wat vertel je die precies? En welke middelen of kanalen zet je in om dat te doen? Samen met jou en je collega’s gaan we op zoek naar de antwoorden op deze vragen. Want jullie kennen de markt, de klanten en jullie organisatie het beste. Door te onderzoeken, vragen te stellen, te praten en te luisteren halen we informatie op. Daar gaan we mee aan de slag.

Hoe doen we dat?
We vatten al die informatie samen tot één document waarin alles samenkomt; de strategie. Die presenteren we en bespreken we met jou. Uiteindelijk gaan we vanuit deze strategie aan de slag, dit is onze routekaart: de rode draad in alle uitingen en communicatie. Hiermee zetten we koers naar onze doelen. Door middel van informerende, creatieve of activerende content vertellen we jouw verhaal. In woord, beeld of vorm. Zo communiceren we continue met een achterliggend idee, en zorgen we ervoor dat de communicatie altijd bij jou past. Hoe complex de boodschap ook is. 

Formatontwikkeling: structureel bouwen aan een sterk merk
In de strategie staat beschreven hoe we samen jouw marketing of communicatiedoelen kunnen behalen. Dit bereiken we door strategisch en structureel te communiceren. Formatontwikkeling is vaak onderdeel van onze strategie: het is dé basis van structurele online communicatie door middel van content. Content die herkenbaar is, jouw doelen ondersteunt en zo het imago en bereik van je organisatie verbeterd. Om deze content te kunnen onderbouwen én creëren, ontwikkelen we formats. Een (social media) format is content die herkenbaar, uniek en seriematig is. Maar dan moet die content wel leuk, spannend of informatief zijn voor je publiek. Bij alle formats is het belangrijk dat er in het beeld en de inhoud één lijn wordt getrokken. De inhoud in tekst of beeld is dus herkenbaar en aansprekend. Hierdoor komt de identiteit van jouw organisatie of bedrijf online nét zo over als in het echt. En dat komt jouw communicatie ten goede. 

Gerelateerde cases