Van offline naar online

Een bijzonder verhaal, een duidelijke visie én fotogenieke content; voor onze klant Bert van der Grift waren alle ingrediënten voor sterke online communicatie al aanwezig. In de twintig jaar dat hij werkzaam is in de interieur- en meubelbranche, heeft Bert voor verschillende grote designstudio’s gewerkt en daardoor een geweldig portfolio én waardevol netwerk opgebouwd. Tijd om dat ook online te laten zien. Omdat hij hier zelf – naar eigen zeggen – geen kaas van gegeten heeft, schakelde hij onze hulp in. We hebben een online communicatiestrategie ontwikkeld die zijn verhaal, visie en werkwijze uitdraagt, om deze vervolgens ook uit te voeren.

Studio van der Grift en Eigensmaak
Met zijn passie en ervaring heeft Bert van der Grift twee merken opgericht: Studio van der Grift en Eigensmaak. Studio van der Grift ontwerpt innovatieve, duurzame meubels en verlichting en vanuit Eigensmaak oefent Bert zijn passie voor interieurontwerp uit. De uitwerking van de online communicatiestrategie begon met een uitgebreide analyse van de huidige websites. Van de menustructuur tot de URL’s en van call to actions tot het checken en redigeren van teksten. Zo zorgden we ervoor dat de basis klopt.

Online visitekaartje

Beide websites hebben hetzelfde doel: om als online portfolio en visitekaartje gebruikt te worden. In samenwerking met interieurfotograaf Nando maakten we daarom professionele beelden van de ontwerpen en projecten. Hoewel de focus ligt op visuele content, zou Bert niet zo succesvol zijn zonder zijn identiteit. Met zijn unieke verhaal en visie als uitgangspunt schreven we heldere webteksten. De bedachte website-aanpassingen die de teksten en beelden nog meer laten pronken, voerde IDS Internet voor ons uit.

   

What about the socials?

Als je het hebt over online zichtbaar zijn, dan heb je het natuurlijk ook over social media. Voor Studio van der Grift én Eigensmaak richtten we accounts in op Instagram en LinkedIn. Een goede combinatie, want Instagram is hét kanaal voor visuele content en via LinkedIn blijft Bert in contact met zijn zakelijke netwerk. Wat we communiceren, wanneer en op welke manier, dat bepalen we tijdens de redactievergadering. De beste ideeën komen in de contentkalender en daarna gaan we over tot het produceren en plaatsen van content in tekst en beeld. Wat je op de verschillende kanalen kunt vinden? Prachtige foto’s van meubels en interieurs, een kijkje achter te schermen in het ontwerp- en productieproces, updates over samenwerkingen met grote namen en inspirerende berichten over Bert zijn visie op duurzaamheid binnen de interieur- en meubelbranche.

Over Bert van der Grift

Bert startte zijn eigen label Studio van der Grift met het doel om zich te distantiëren van massaproductie. In plaats daarvan richt hij zich op duurzaamheid en toekomstbestendig productontwerp. Zo ontwierp hij ’s werelds eerste tafel zonder lijm en schroeven, zodat alle onderdelen kunnen worden vervangen en gerecycled. Ook in de missie van Eigensmaak staat het onderwerp duurzaamheid centraal. Ze geloven in het creëren van een goede basis; een prettige ruimte met eerlijke materialen. Zo vormen ze een interieur dat meegroeit in je leven. Waar men snel geneigd is om een ruimte praktisch in te delen, kiest Eigensmaak liever voor beleving.

 

Nieuwsgierig geworden naar Studio van der Grift en Eigensmaak? Neem een kijkje op de websites of volg de inspirerende merken op Instagram of LinkedIn!


Wil jij jouw website optimaliseren of wil je ook dat social media een verlengstuk van jouw bedrijf wordt? Leuk! Wij denken graag met je mee. Neem contact met ons op om te bespreken wat wij voor jou kunnen betekenen.