Nieuwe energie

 

Zorgen dat het museum de aandacht krijgt die het verdient. En méér. Dat was onze opdracht bij Museum Dr8888. We sprongen bij ter vervanging van zwangerschapsverlof. In de korte tijd die we hadden, werkten we met al onze energie toe naar de indrukwekkende tentoonstelling Bauhaus en Drachten.

Opvallend herkenbaar
Wij ontwikkelden nieuw campagnemateriaal. Van posters en flyers, tot aan wandteksten. De focus lag op modern en fris. Beelden en teksten die passen bij het Bauhaus. Én die de aandacht trekken, ook van jonge bezoekers. Binnen het museum zochten we naar een strakke en professionele uitstraling. Eentje waar kunstenaars trots op zijn.

Altijd aandacht
Museum Dr8888 is één van de meest toonaangevende musea voor moderne kunst in Noord-Nederland en heeft een bijzondere (inter)nationale collectie. Tijdens het toewerken naar tentoonstelling, kan de dagelijkse marketing niet op een laag pitje staan. We gingen voor deze culturele hotspot op zoek naar modernere manieren van communicatie. Via de website, advertenties en social media. Ook zorgden we voor nieuwe ideeën, bijvoorbeeld om nieuwe vrijwilligers te werven, en schreven we het marketingplan voor de komende vier jaar.