Aansprekende eventcommunicatie

Jaarlijks doen er zo’n 5000 hardlopers en wandelaars mee aan LOOP Leeuwarden. Maar hoe blijf je vóór en ná het evenement in contact met deze groep? En hoe trek je nieuwe deelnemers aan? BAAS heeft LOOP Leeuwarden geholpen met deze vragen, door de communicatie te realiseren van de 2021 editie.

Huisstijl
Mensen enthousiasmeren voor een (hard)loopwedstrijd? Dat begint bij een herkenbaar beeldverhaal! Voor LOOP Leeuwarden maakten we een compleet nieuwe huisstijl, met bijpassende posters, e-mailuitingen, wandel- en hardloopboekjes. Oók lanceerden we een nieuwe website. Dat alles om ervoor te zorgen dat LOOP herkenbaar is; online én offline.

LOOP Leeuwarden en social media
We maakten een contentkalender om structuur aan te brengen in de communicatie. Zo zorgden we dat richting het evenement steeds vaker gecommuniceerd werd: om de doelgroep te blijven prikkelen om mee te doen en op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen. Ook namen we interviews af met sponsoren en maakten video’s tijdens verschillende persmomenten.

Mooi resultaat
Door social media vóór en ná het evenement actief in te zetten, hebben we op Instagram bijna het dubbele aantal aan volgers gegenereerd en zijn we op Facebook met 500 volgers gegroeid. Met een contentkalender creëerden we structuur en waren we dagelijks in contact met de volgers. Zo genereerde we op de dag zelf:

  • 6578 weergaves op de stories
  • 128 verhaal meldingen
  • 3675 gemaakte foto’s/video’s

Ook communicatie nodig voor een evenement? Of ben je op zoek naar iemand die alles compleet uit handen neemt? Regelen wij voor je! Neem contact met ons op om te bespreken wat wij voor jou kunnen betekenen.