Oogmode Cocon

Een gedegen social media strategie

Bij Oogmode Cocon stonden ze te springen om aan de slag te gaan met social media. Maar waar begin je dan? Welke kanalen gebruik je? En hoe zorg je voor aansprekende content die past bij de winkel? Samen besloten we waar te beginnen; zodat Cocon’s online aanwezigheid gebaseerd is op een strategie. Zo zorgen we niet alleen voor structurele communicatie op social media, maar ook dat de (communicatie) doelen van Cocon behaald worden.

Social media strategie op maat

Cocon heeft een grote groep trouwe klanten. Via social media willen ze deze klanten aanspreken, maar ook een nieuwe, jongere, doelgroep bereiken. Vanuit een brainstorm schreven we de social media strategie. Belangrijk was dat de medewerkers van Cocon zelf met deze strategie aan de slag konden. Een praktische strategie dus. Geen blabla, maar een plan waar ze echt zelf mee uit de voeten kunnen.

We schreven de strategie en leerden ze het fenomeen ‘formats’: het (herhaaldelijk) maken content in tekst én beeld, die samen het verhaal van Cocon vertellen. De formats laten kennis, kunde en (huis)stijl zien. Deze social media formats zijn ontwikkeld op basis van de kernwaarden van Cocon; wat maakt Cocon bijzonder? En wat wil de doelgroep van ze weten?

Structuur

Structuur was hierin onmisbaar: doormiddel van een contentkalender zorgen we voor structurele online communicatie. Daarnaast was BAAS verantwoordelijk voor de vormgeving van de formats. We creëerden een visuele basis door middel van templates: een visuele voorzet van de formats. Zo kunnen de medewerkers van Cocon deze social updates gemakkelijk en snel zelf vormgeven, zonder dat de huisstijl verloren gaat.

Training

Je team meekrijgen in de relevantie van social media? Dat blijkt soms best lastig. Daarom heeft BAAS een social media training voor de medewerkers van Cocon georganiseerd. Op locatie, in de winkel, vertelden we over de relevantie van social media en hoe ze dit het beste kunnen inzetten. Zodat zij hier ook zelf mee aan de slag kunnen.

Een verlengstuk

Social media inzetten als verlengstuk van de winkel. Bij Cocon is iedereen welkom, jong én oud: dat stralen ze nu ook via social media uit. In de winkel wordt de klant verwelkomd en geholpen met kennis, kunde en stijl. Dit ervaar je nu ook op de social mediakanalen van Cocon.


Wil jij ook dat social media een verlengstuk van jouw bedrijf wordt? Leuk! Wij denken graag met je mee. Neem contact met ons op om te bespreken wat wij voor jou kunnen betekenen.