Krasvaste online media strategie

Een steentje tegen de voorruit, met de spiegel nét iets raken of een paaltje over het hoofd zien… een ongeluk zit in een klein hoekje! Niemand zit te wachten op autoschade, hoe maak je dit onderwerp dan toch leuk voor social media? Autoschadebedrijf Kuiper vroeg ons om raad.

Leuker kunnen we het niet maken, of toch wel?

De doelgroep van Autoschadebedrijf Kuiper is groot: van een 18-jarige die net zelf de weg op mag tot een zakenman die dagelijks van klant naar klant rijdt. We willen graag iedereen bereiken. Daarom kiezen we op social media voor een mix tussen feitjes over autoschade, inhaakberichtjes over thema’s als gladde wegen en beelden van de hardwerkende mannen in de werkplaats.

Het is maar blik…
Een auto is een groot en kostbaar bezit. Wanneer je schade rijdt, wil je het liefst direct geholpen worden door een betrouwbare partij. Wie sleutelt er straks aan jouw Audi A1 of Fiat Panda? We maakten foto’s van alle vakmensen – inclusief vieze overal en zwarte vegen op het gezicht – en stelden ze één voor één op social media voor. Een social media strategie die vertrouwen opwekt.